Många järn i elden

Nu duggar projekten tätt. Det blir lätt så när vi spånar, Karin & jag..
Flera utställningar är nu spikade för sommaren.
 
Kurser planerar vi också. Endagskurser för nybörjare. Som vi planerat nu blir det en med djurporträtt, en med naturstudier, en med tovning och en med att binda kransar & kronor i gräs & mossa. Det kommer att bli heldagskurser med lunch & fika inkluderat. 16 deltagare per tillfälle finns det plats för.
Men det blir först framåt sommaren, så vi kommer att komma ut med datum i god tid. Hoppas & tror att vi får roliga dagar tillsammans!
 
Och så är det ju bokprojektet. Det fyller min skalle en hel del. Jag dras till det stora flyttblocket när hunden & jag är ute & går, det liksom vill berätta sin historia. Idag var det vackert dekorerat med rimfrost.
Dessutom finns det en nästan färdig saga som Karin illustrerat mycket vackert, som vi skall bearbeta lite till i texten. Den kommer att passa väl in till sommarens utställning på temat folktro.
 
Så jag har alltså massor av saker jag borde ta itu med. Tävlingsbidraget till årets nässelfrossa inte att förglömma. Ett helt gäng med beställningar. Bokföringskrachen som inte är löst. Osv, osv.
 
Men vad gör jag då. Naturligtvis något heeelt annat. Fast det är ju saker som behöver göras det också. Har fått frågan efter en lite annorlunda ring. Den kände jag för att mixtra med idag. Vill ni se?
 
Det är lite många järn i elden nu, men det är ju kul med full rulle.
 
Sonen är piggare idag. Sambon är det värre med, suck. Han är mycket förnärmad över att jag har roligt åt hur ömklig han är. Jag borde ju förstå hur förfärligt dåligt han mår av sin hemska feber & förkylning, stackaren.
 
Förresten, jag skulle inte ropat hej angående telefonen som vi fick tillbaka i julas efter ca 6 månader utan telefon. Nu är den ur funktion igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback