Krasch, men vad gör väl det.

Idag skulle vi köra & hämta en spegelbyrå som Karin & jag skulle ha som renoveringsobjekt & göra om. Nu blev det lite mer renoveringsobjekt än vi tänkt oss.. Den klarade inte transporten så bra. Ganska så kraschad anlände vi med byrån till Santatorp. Så bra, utbrister Karin, då blir det ännu bättre, vi gör såhär & såhär istället.
Aldrig några ledsamheter där. Det blir kul att fixa till den, det kommer att bli läckert om än lite annorlunda från vad vi först tänkt. Nu blir den ännu mera "vår" skapelse.
 
Naturligtvis blev det också ett besök i den stora barnkammaren i fårhuset.
När jag satte mig på huk & lilla sötlammet kom upp i knät var det helt kört, jag är helsåld på den lille plutten. Jag får verkligen anstränga mig & koppla på det sunda förnuftet att den naturligtvis har det bäst hos sin familj. Annars hade det varit lätt till att smussla med den hem. Lugn, jag har inte gjort det. Men det är svårt att slita sig. Åh, titta så liten & så söt & inte ett dugg rädd för mig, fast jag kommer i den nu mera obligatoriska Michelingubbedräkten.
Sonen var också med idag, även han är svag för de små.
 
Ikväll har vi varit på studiebesök hos en rutinerad stenpolerare i Arkelstorp. Mats Jeansson, en mästare på bl a Diabaskulor. Små pärlor & sådant som man behöver lite speciell utrustning för att göra kan man få tag på av honom. Nu kliar det i fingraran att ut i lilla verkstaden & göra kuliga saker av dem.
Även hos Jeansson fanns det djur att charmas av. Tex denna vackra kattflicka som landade i mitt knä.
 
Jag har gjort klart utkastet till ny reklambroschyr för Lindberg Diabas & Silver.
Det blir denhär bilden i den, har jag tänkt. Jag tycker om trädet i bakgrunden som liksom tar med naturen in i broschyren.
Tror ni inte det kan bli bra?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback