Inte så bra..

Maximal otur. Helt otroligt. Hela eftermiddagen satt jag & krabbade med att fatta hur jag skulle uppdatera bokföringsprogrammet till nya versionen & få med alla uppgifter över. När allt var hemladdat & klart & jag PRECIS tryckte på knappen för att få över siffrorna SÅ GÅR STRÖMMEN!! Vad är oddsen för det?
Resultatet blev naturligtvis att det gick åt pipan med alltihopa. Hela bokföringen. Hjälp!
 
Förmiddagen ägnade jag i lilla verkstaden. Skönt att hinna med att ut dit igen. Ett par örhängen gjorde jag färdiga. Gissa om jag ångrar att jag inte fortsatte där ute istället för att in & ge mig på bokföringen. Men det var så rackarens kallt. Så det var egentligen kylans fel. Skönt att ha någon att skylla på & kylan har jag ju aldrig tyckt om, så det känns ok att skylla allt elände på den.
 
Stackars djuren har svårt att hitta mat & hålla värme. I morse stod ett rådjur & klippte ormhasseln i trädgården. Kylans fel. Men det är helt ok, ormhasseln skall klippas lite & det missade jag i höstas. Synd bara att det är så ont om betande giraffer här, den hade hellre behövt klippas lite på höjden.
 
Resten av dagen har spenderats med att läsa på fakta för att ha ett underlag till bokprojektet vi nu bestämt oss för att ta tag i. Och lite planering. Det kan vi ju dela med oss av, så ni kan anteckna i era almanackor:
 
30 Juni blir det vernissage på Annies hus i Hästveda. Där blir det alster av Karin Thuresson och Lindberg Diabas & Silver på temat Alla djurs värde.  Utställningen kommer att stå tom 28 Juli.
 
20 Juli blir det ett heldagsevenemang i Gylsbodas gamla transformator. Tema Folktro. Där kommer Karin & jag att visa våra saker och vi kommer att ha ett antal internationella gästutställare.
 
Mer information kommer längre fram, men ni vet redan nu att ni är välkomna ;)
 
Vi kommer även att vara representerade på utställning i Osby på biblioteket, på temat Diabas. Där är det Svarta Bergen som ställer ut & som bjudit in Christer Bording, Kullaro och Lindberg Diabas & Silver att visa några alster vardera. Jag kommer där att ta med någon eller några målade alster så Karin Thuresson blir också representerad på den utställningen. Vernissage 16 Februari.
 
Nu skall jag försöka koppla bort dagens missöde & intala mig att det går att lösa & få fram siffrorna igen, om man bara är bra på datorer (vilket jag som ni förstår INTE är, de skall inte krångla, bara funka precis som väntat så går det bra). Hm.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback