Första spadtaget..

Igår blev det ingen blogg. Tröttheten tog överhand. Fyra dagars marknadsföringsinsatser i stora staden tog på krafterna. Och sedan vällde ju sakerna över en igår, som inte blivit gjorda eftersom man varit iväg. Dessutom skulle det hinnas med en sväng till arbetet & en sväng till tandläkaren i Osby.
 
Men det är skönt att vara hemma. Att mötas av denna synen på morgonen, istället för rusningstrafiken i Köpenhamn. Ljuvligt. Oj, vad vi har det bra!
 
Och på kvällen var det keramikdags. Naturligtvis körde jag i god tid när jag skulle plocka upp Karin, hade ju inte sett lilla Gizmo på flera dagar. Man vill ju tro att det var som hon blev glad & skuttade fram till mig när jag kallade på henne, fast sanningen är kanske snarare att hon & kompisarna hoppades att jag skulle ha något gott att bjuda på, som tex en nappflaska. Se som hon har vuxit! Nyäten, rund & go om lilla magen.
 
Att Karin är nybörjare på keramiken kan ingen gissa. Denna katten började hon skulptera igår kväll!
 
Jag la fram min prototypsäl på hyllan för bränning igår, så jag skall kunna glasera & bränna den sen. Den skall vara modell när jag börjar på min Diabassäl.
 
Idag har vi tagit "första spadtaget" till vårt nya stora projekt. Något väl värt att vänta på, minsann. För det kommer att ta tid. Men den som väntar på något gott.. Vår bok!!! Tjohooo! Oj, så spännande detta skall bli, Karin!
 
Denna dagen har gått åt till arbete på Turistbyrån & uppföljningsmöte efter helgens mässa, så jag har inte alls hunnit vara ute i lilla verkstaden. Nu skall jag sätta tänderna i lite bokföring (det är väl ungefär vad de duger till efter operationen, tänderna..) Men det läker väldigt bra, i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback