Bella mässan

Här kommer den utlovade rapporten från mässan på Bella Center.
 
Som jag skrev i min förra blogg hade jag inte riktigt flyt..
Hur tror ni då att det fortsatte?
Jo, jag kom till Köpenhamn, använde mitt kontokort vid ett tillfälle & sedan funkade det inte mer.
Min tel gick inte att ringa med.
Kortet jag fick på hotellet funkade inte för inpassage.
Jo, det är nog någon sorts störnigsfält omkring mig, som stör ut saker & ting.
 
Nu hade jag turen att resa med Svarta Bergens egen Norrlands-Mia & då är det lugnt. Då får hjälp, inga problem. Tack & lov för det!
 
Visst är man ganska färdig, slut i både skallen, fötterna & ryggen, men det har gått bra. Vi har haft mycket folk som varit intresserade & som förhoppningsvis letar sig upp till våra trakter på kommande semestrar.
 
Bella Center är STORT. Här hotelldelen, byggnaden fortsätter bort åt höger där mässdelen inryms.
 
Invigningsdagen bjöds vi på brunch före öppningen. Anita från Turistföreningen, Mia från Svarta Bergen & Christer Bording, Bording Diabas sitter & mumsar av det goda som bjöds.
 
I montern hade jag mitt nygjorda smyckesställ, med den rostiga potatiskorgen från Fårhusustställningen.
 
 
 
Vid foten satte jag vår pärm med bidraget till förra årets Nässla (konsttävlingen som vi vann, Karin Thuresson & jag).
 
Christer Bording visar här gästerna hur man hugger i Diabas. Många var förvånade över hur hårt det var.
 
Ett bildspel från Osby kommun rullade under mässdagarna. Här ser ni bilderna som representerade mitt Diabas- & Silverhantverk.
 
Flera medlemmar i turistföreningen jobbade frivilligt med att locka besökarna till vår monter med att gå runt & dela ut tävlingsformulär. Här två glada grabbar som ser ut lite som rödluvan på väg till mormor med lilla korgen, men de gjorde alla ett kanonjobb & såg till att vi hade en strid ström av besökare.
Stall Stingsson & Röena fiske representerar de.
 
Här har vi de flesta ur styrkan från Turistbyrån som gjort ett jättejobb med allt organiserande & fixande till mässan, och som gjorde ett kanonjobb även under mässdagarna. Jag är SÅ imponerad över deras energiska insats, oj så duktiga ni är!!
 
Jag borde haft en bild på Svarta Begen Mia också, men eftersom hon for runt som en Duracell kanin & delade ut broschyrer & lockade turister gick det inte att fånga henne på bild. Av de närmare 45 000 besökarna har hon nog inte missat en enda, ALLA vet nu vad Svarta Bergen är!
 
Överblick över vår monterdel, med saker från Christer Bording, Kullaro, Svarta Bergen & mig:
 
Grannmontern, Astrid Lindgrens värld, underhöll med teater & musik, som efter tre dagara känns lätt påfrestande ;)
 
Några exempel på tävlingsbidrag, besökare som byggde skapelser med Diabasklossar i vår monter:
 
 
Osby 2013 står det här:
 
På kvällarna har vi kopplat av & haft trevligt. Två vimsiga virrpannor har faktiskt inte hittat vilse alls i stora staden, vi är förvånade själva. En halsduksattack mot mig på Metron var väl värsta missödet- grannen på sätet bakom var helt ovetande om att han klappade till mig inte en utan två gånger när han schvungade sin halsduk rätt i ansiktet på mig. Detta till mina medresenärers stora glädje.Tror bestämt att det fnissas lite än åt min förvånade uppsyn.
Flytande föda är jag ju rekommenderad efter operationen & se så duktig jag har varit:
 
Nu är det i alla fall underbart att vara hemma igen. Lugnt & skönt, familjen & djuren omrkring sig & allt är som det skall. Härligt!!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback