Baldur, Salamander & Diabas..

Åh, jag har sett solen! En lång stund på förmiddagen var den framme & värmde oss.
Fåglarnas läten skvallrade om att de också uppskattade ljuset.
Det blev ett ryck med att städa i & omkring Transformatorn efter vinterns evenemang.
Den skall ju stå rustad & klar inför sommarens äventyr. Preliminärt datum är den 20 Juli. Tema gammal svensk folktro. Vi har redan fått svar att vi får besök från Tyskland, vi ser fram emot att Nuála och Baldur kommer att medverka och förgylla tillställningen! Vi är så glada för detta! Tack!!
 
Dnehär lille stackaren blev lite lurad av solens strålar idag. När de försvann låg den kvar ute kall & frusen. Vi har försökt göra ett litet uteide till den & hoppas det går bra med den fortsatta övervintringen.
 
Sen blev det djurrunda. Sensi sprang först, hon gillar att vara spejare.
Visst sätter det fart på fantasin, detta stora Diabasblock som rivits med av inlandsisen & hamnat på en höjd i närheten av vårt hus. Tänk så mycket det blocket skulle ha att berätta, alla förändringar det sett medan det legat där.
Och tänk att man ur detta kan knacka loss små bitar som sedan kan pryda bäraren i alla tider.
Örhängen har det blivit idag i lilla verkstaden.
 
 
 
Ikväll skall jag få hjälp av goda vänner som är engelsktalande, med korrekturläsning av utkastet jag gjort till ny broschyr om Lindberg Diabas & Silver, där jag ämnar ha text på både svenska & engelska. Så nu får jag sätta fart med maten innan de dyker upp. Trevlig helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback