Armband

Idag var hästarna långt iväg när jag kom till stallet. Jag ropade på dem & hörde mullret långt borta. Nästan som avlägsen åska låter det när de kommer sprängande i full galopp. Det är så härligt att se dem komma så. Hade blivit en härlig bild, om jag varit lite snabbare med kameran.. Nu var de redan framme när jag fumlat fram den.
 
När jag kom hem skulle jag bara ut i verkstaden & jobba lite på ett armband, innan jag gick in & gjorde frukost till mig. I vanlig ordning försvann tiden när jag började på & vips så hade den dagen gått.
Armbandet blev i alla fall klart. Det blev en kungakedja med en mattpolerad Diabasring som utsmyckning.
Den får hänga med till Bella Center.
 
Sen skulle vi till Santatorp och "hjälpa till" (egentligen mest vara ivägen, men de är så snälla & låtsas att vi gör nytta med lamm matningen). De första lammen som kom redan på julafton börjar bli riktigt stora & busar runt med varandra. Lilla Gizmo tycker mest om att ligga under värmelampan & mysa (svart med vit lugg, står längst bak). Söta som socker är de allihopa.
Sonen är lika fast som jag.
Han tog en bild på mig & lilla Gizmo, hon somnade i famnen idag när hon hade ätit sig riktigt mätt. Jag blev precis lagom suddig för att vara med på bild ;)
 
Tyvärr var jag inte lika suddig i dagens Norra Skåne. Att vara med på bild är inte riktigt min grej. Men det var ju för ett gott syfte: Att slå ett slag för mässan där vi skall locka turister till kommunen. Satsningen görs gemensamt med Turistbyrån, Christer Bording, Kullaro, Svarta Bergen & Lindberg Diabas & Silver- där jag hamnar lite på båda stolarna både som personal på Turistbyrån & som representant för mitt eget företag.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback