Älva/insekt

Idag är sonen lite piggare, men inte ens när han hade över 40 graders feber var han i närheten av att vara så dåig som hans pappa är idag. Huvaligen vilket pustande & stånkande som hörs från soffan under filtar & täcken.
Vi har fått förklarat att vi inte förstår hur sjuk han faktiskt är.
Då får vi kolla, tyckte sonen & hämtade feberterometern. 37,6 grader visade den..
 
Själv har jag inte kollat, men jag är på benen i alla fall ;)
 
Förmiddagens veterinärbesök gick galant, grannens hittekatt skötte sig så fint så hos farbror doktorn.
 
Jag har funderat på årets utställningar & våra olika teman. Mycket handlar om djur och om folktro. Så jag tänkte att man kanske kunde göra en stiliserad älva som kan vara lite som en slända också. På en mattpolerad Diabas graverade jag in & fyllde i med silverfärg.
 
Nu får jag ladda upp med tevatten & annat så de stackars sjuklingarna klarar kvällen här,  jag skall åka med Karin iväg & keramika.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback