Unicorn

Nä, jag tror det har gått troll i keramikandet! Förra måndagen kraschlande min stackars keramiksäl & slog ihjäl sig.
Jag ägnade då kvällen åt att sitta & pilla med att motivmåla de fyra ryska dockorna jag gjort i olika storlekar, så de blev till en rysk docka ugglefamilj. Nu var familjen bränd i glasyrugnen & det hade runnit så de såg mer ut som spöken med groteska rinnande ansikten. Shit.
Det blev en spökfamilj av ryska dockor.
 
Ikväll har jag gjort en ny uggla, som jag skall ha tills vi skall bränna Raku.
 
Något annat det varit troll i är ju vår fasta telefon, som strulat väldigt länge. Nu fungerar den igen! Inte illa.
 
Det har varit mycket skrivande de senaste dagarna. Så långt som jag kommit med texten till min & Karins bok har jag knackat in i burken för att kunna skicka över till Karin, som skall göra illustrationerna. Omvända roller från boken jag förut varit delaktig i, då jag fick texten till mig & så gjorde jag illustrationerna. Kul att prova på något nytt & skriva har jag alltid tyckt om. Fast det kommer att bli många turer fram och tillbaka. Skriva om, skriva till, dra ifrån & ändra om. Idag har vi diskuterat igenom målgruppen & insett att texten nog behöver vinklas lite annorlunda.. Vi har diskuterat hur man på ett bra sätt för fram sitt budskap osv. Men nu har vi nog en ganska bra plan på hur vi går vidare. Det är perfekt att var två som bollar idéer, det är så lätt att snöa in & fastna i ett spår annars.
 
Lite Diabasarbete har jag varvat skrivandet med. Det har blivit en hjärtlig enhörning. Unicorn. Jag tycker det är ett så vackert ord. Unicorn. Och en vacker varelse.
Denna Unicorn är ingraverad i Diabashjärtat & ifylld med silverfärg. Baksidan av hjärtat är rå Diabas, så man kan bära smycket på båda hållen.
 
Naturligtvis har det blivit lite mys med djuren också mellan varven. Hos hästarna hittade Sensi en kompis att busa med. De hade så roligt tillsammans, lekte & åt hästlortar & hade helkul på hundars vis..
 
Lite textbearbetning till ikväll, sen skall det bli skönt att sova. Natti, natti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback