Turbulent

Turnén på turistbyrån har dragit vidare. Många intressanta besök har det blivit. Mycket givande.
På korgmuséumet i Lönsboda och på Hembygdsgården finns en viktig del av vår historia bevarad.
Tore & Lasse visade oss runt & berättade om korgmakandets historia. Intressant, men kallt. Min förfrusna tå klarade dagen dåligt.. Men det var mycket intressant. Alexandra & Anita syns här lyssna på allt spännande de berättade.
 
Samma Alexandra & Anita var det som gav mig den fina maskoten jag bad er om hjälp med namnförslag till. 
Tack för era fantasifulla & tevliga namnförslag. Och ett extra tack till Lina Buchholtz, som är den som gett förslaget som jag fastnat för allra mest. Eftersom det är Diabas jag sysslar med tycker jag det var väldigt passande: Dia-Busan!! 
 
Idag har det varit lite turbulent på byrån, efter gårdagens information om övergång till kommunalt styre och vad det kommer att innebära. Jag tänker på den fina personalen som är så jäkla duktiga allihopa och som nu hamnar i stor oro. Man förstår först när man själv provat på jobbet hur mycket det är att hålla reda på och hur svårt det är. Biljettförsäljningen skojar man inte bort, det vill jag lova, puh. För min del, som har mitt Lindberg Diabas & Silver som jag gärna ägnar i princip dygnet runt åt, är förändringen inte så dramatisk. Men för de andra som lägger hela sin själ i arbetet där & de gör det förbaskat bra känns det inte ok. Och som medlem har jag ju också haft god nytta av att det fungerar så bra där borta. 
Jag har ju varit med i en stor neddragning förut, då vi var 350 pers, många med åtskilliga anställningsår på nacken, som fick gå från Volvo. Den stämningen som rådde där under den tiden hade jag önskat att inte uppleva igen. Men nu är vi där igen. Jag känner innerligt med dem. Jag avskyr när människor behandlas respektlöst.
 
Nu har det varit tre dagar på raken på turistbyrån, så jobbet i lilla verkstaden ligger efter. Jag dök ut dit med en gång, efter jobb & djurfixande. Gjorde klar en beställd ängel med Diabas kropp, silvervingar & huvud.
 
Nu har jag några större saker jag måste dra igång med, men då MÅSTE det blir bättre väder! Detta är ju inte lockande att börja arbeta bland. Lite vårvärme, tack.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback