Polering..

Gårdagens planering gav en insikt att nu gäller det verkligen att jobba järnet för att fixa det hela. 
Så för att hinna med bokföringen fick det bli nattarbete. Skönt att vara ikapp med det.
 
Idag har jag fått ägna dagen åt ombyggnaden vi håller på med i huset, men huvudet har gått på högvarv med skapandet. Skönt att det börjar ta form i nya köket, men det är fortfarande mycket kvar innan hela ombyggnaden är klar.
 
En runda med djuren, sedan dök jag ut i verkstaden där jag börjat på en snigel. Problemet är att den skall vara polerad på en yta och det är egentligen utomhusarbete- det skvätter vatten vida omkring. Men eftersom vintern inte vill ge med sig har jag nu kopplat in maskinen i pannrummet.. Tänkte att jag får sitta där imorgon och polera på snigelskalet. Sambon tyckte inte alls att det var någon god idé.. Med tanke på veden fattar ju jag också att det inte är idealiskt, men vad gör man?! Så får det bli.
Här är en bild på det pågående snigelarbetet:
 
 
I morgon kväll skall det keramikas. Har funderingar på fönsteramplar, men vi får se vad det blir. 
 
Så har vi ju bokprojektet också. Det får bli lite skrivande på kvällskvisten nu. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback