Kvalitetssäkring

Försökte lägga in bilden från Norra Skåne idag om dagens vernissag, men det lyckades inte. Nu är i alla fall den lilla utställningen öppnad, efter invigningstal av Svarta Bergens Bo Martinsson. Nu hoppas vi att fler i kommunen får upp ögonen för det unika vi har i bygden, Diabas. Hur många mer saker har vi att ståta med, där vi är världsunika?!
 
Tänkte visa ett prov på hur vi arbetar med kvalitetssäkring av våra produkter. Vi utsätter dem för väta, väder & vind för att säkerställa ett hållbart resultat. Diabasen i sig vet vi ju att håller, även den polerade ytan står sig bra mot väder & vind. Men tidigare tester har gjort att jag undviker lim i produkterna, eftersom det efter att man utsätter det för väta längre tid inte ger ett acceptabelt resultat. Däremot ser vi att våra målade alster som är behandlade med lack på målningen står sig bra mot väder & vind, kyla & väta.
 
Jag har arbetat vidare på skalbaggen med mattpolerad Diabas & silver. Kanske kan den bli klar så ni kan få se den i morgon. Såhär såg det ut när Diabasdelen var klar & en av delarna i Silver var tillsågade.
Sedan har jag gjort en infattning till Diabasen & lödat på ben. Antennerna var lite kluriga, men nu vet jag hur jag skall få till dem, så den är nästan klar. Kanske det inte blir rikitigt en bärfis heller, vi får nog artbestämma den när den är helt klar ;)
 

Kommentarer
Lina säger:

Sa vacker hon ar i snon!

Svar: Tack, ja visst blev det en härlig snöängel. Jag har bytt dator & tappat alla gamla länkar, så nu hittar jag inte till din blogg igen. Vad söker man på för att hitta den? Ha det bra. Kram!
Pia Lindberg

2013-02-17 | 08:16:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback