Härlig dag!!

YIPPEY, vad roligt!! Ja, jag, jag vet.. Man skall vara sådär proffsigt cool & kanske på sin höjd tycka att ja, det var väl skoj. Men nä, vi struntar i det & tar ett högljutt TJOHOO istället ;)
Vad är det då jag stimmar om?! Jo, det är en journalist som vill komma & göra ett reportage om oss vid en av våra sommarutställningar. Kanske vi hamnar i en riktigt trevlig tidning med bra spridning.. Jag kanske skall lugna mig lite att prata mer om det tills vi vet mer. Men vi blev barnsligt förtjusta över att han, efter att ha läst om vår Fårhusutställning i Santatorp, ville träffa oss- Karin & mig. Kul, kul. 
Så kom det just besked om att det ser ut att bli en utställning i Karlskrona i sommar också. Vilken dag! Tjohoo igen!! Nu måste det bara bli lite ordning med värmen, så utejobbet kan komma igång.  Ytterligare en utställning i sommar har tillkommit idag, nu får vi ligga i! Men ni skall tro att det är roligt när det snurrar på.
 
Har ni sett solen idag? Jo då, här har den visat sig & värmt gott mitt på dagen. Så jag hoppas att vi snart har vårvärmen här. Det var fler än jag som njöt. Här är några som tyckte det var toppen.
 
Jag har grejat med en liten fönsterprydnad. En Diabasälva med silvervingar. Här ser ni Diabaskroppen & vingarna när jag sågat ut dem.
 
Sedan hamrade jag mönster på vingarna & lödade på armar, gjorde hål i Diabasen för upphängning & så blev resultatet:
 
 
På baksidan på vingarna graverade jag in mönster
 
 
Ikväll har jag fått hjälp av bästa datorsupporten, David, vilken klippa!! Nu är allt fixat & färdigt så jag kan köra allt som jag hade på gamla datorn på den nya. Så bra!! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback