Diverse djur..

Nu är den klar, baggen. Har vi någon insektskännare där ute som kan hjälpa till med artbestämmning av den?
Den trivs i växter 
 
och den kan flyga, här sitter den i startgroparna
 
Lammen växer så det knakar, fick en kik när jag hämtade Karin idag, när personalklubben skulle iväg för att utvecklas med keramikande.
 
Jag började på att forma lera till ett ägg med ett litet hål & så sa jag till Karin att det skulle vara en liten vas till de första snödropparna, eller till vårens vitsippor. Karin tittade lite undrande & frågade sedan lite tveksamt om det inte hade varit bättre då om jag inte hade hål i botten på den? Jag börjar förstå min stackars mor som är allvarligt oroad för att jag är så förvirrad. Det gick av bara farten att gröpa ur & lämna hål i botten, för att den inte skulle spricka i bränningen. Det skulle naturligtvis bara vara hål för blommorna. Nu har jag lagat ihop botten på den i alla fall.
 
 
Här har vi sedan nästa djur som vi skall försöka artbestämma. Det skulle bli en kossa, men jag vet inte riktigt vad det blev? 
 
Nu väntar tre dagar på raken på Turistbyrån, så de närmaste dagarna blir det stilltje i lilla verkstaden. Förhoppningsvis hinns det med lite skrivande på kvällarna. Fast nu är det ju sportlov, så lite kul med sonen får det ju också bli. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback