7 feb..

Se en så´n härlig vårbukett jag blev uppvaktad med av en kompis igår. Jag förstår inte vad som hänt i år, jag har inte fyllt år på många, många år men detta året har jag blivit så uppvaktad så, i alla fall. Sen är det många som räknar fel, men om någon skulle undra så var det vid 27 jag la av att fylla, så det är där vi är.
 
Känslan av vår är inte så påtaglig ute idag..
Morgonpromenaden med hunden & ner till hästarna var ganska vintrig idag. Mest bekymrad är jag över att Sensi tycks ha problem med en tass & jag kan inte se vad det är som är galet. Hm.
Jag fortsätter att anstränga mig att se ljusglimtarna med vintervädret (jag längtar ju bara efter sol & värme, men inser att man får försöka förlika sig med vintern, eftersom den är ett faktum som är svårt att blunda för).
Ormhasseln blir vacker med sina formationer i snöskrud.
 
Och med elementet på högsta effekt går det att få upp ok värme i lilla vekstaden, så jag kan jobba.
 
Nu skall jag fortsätta förbereda för kvällens silversmide. Tanken är att jag skall göra en slända i Diabas & silver. Så jag skissar lite på olika idéer att bygga på bakkroppen i Diabas, och så resten i silver. Skall fortsätta med detta nu. Såhär kan det se ut i inledningsfasen när man sitter & spånar, så får vi se om det kan bli något av det i slutändan..
Tack & kram för alla trevliga hälsningar!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback