Tack för året som gått & gott nytt år 2014!!

Jag vill tacka alla för året som gått och önska ett riktigt gott nytt år 2014. Det ser ut att bli ett spännande år, redan har vi flera utställningar bokade som vi ser fram emot med spänning. Vi skall göra nya intressanta alster att visa för er, så varmt välkomna!
 
2013 inleddes med mässa på Bella Center, tillsammans med övriga stenaktörer i området. 
 
 
och efter den gjorde vi en gemensam utställning på biblioteket i Osby
 
 
Karin & jag fortsätter utveckla vårt samarbete, här är det hönorna som stått modell för ett nyckelskåp med Diabashandtag.
 
 
Fler & fler hittar ut till min lilla verkstad, tom bussar har välkomnats under året.
 
 
Både djuren & Diabasen är uppskattade av besökarna :)
 
 
Vi gjorde en gemensam utställning i Skrävle med flera andra konstnärer.
 
 
och efter den ställde Karin & jag ut på Annies hus i Hästveda.
 
 
Jag fick hjälp av fotograf Rebecka Creates med fina bilder att använda för marknadsföring.
 
 
och i somras hade vi vår numera traditionella utställning i Gylsbodas gamla transformator (den kommer att bli ÄNNU större år 2014, den 9 aug!!).
 
 
Jag fortsätter utveckla nya alster i både smycken & skulpturer- även denna bild tagen av Rebecka Creates
 
 
och djuren fortsätter vara en stor källa till inspiration
 
 
 
Karin & jag samlade in pengar & skänkte tillsammans med ett par av våra alster till lekterapin på Lunds universitetssjukhus
 
 
Vi har också börjat göra alster där jag gör motiv i Diabas & Karin gör matchande målningar. Här mina skulpturer, Karins målningar kommer vi att visa tillsammans med dem på vårsalongen på Rommele konsthall i påsk.
 
 
 
Målningar på Diabas är en uppskattad kombination. Här ett exempel, där vi skänkte behållningen från den till en gård som drabbades hårt av ett blixtnedslag som dödade tre av deras arbetshästar.
 
 
Keramiken fortsätter jag med
 
 
och jag har utvecklat mer av skulpturer i Diabas & silver
 
 
fast smycken är fortfarande största tillverkningen
 
 
Julutställningen på Gallerie Frida var en fantastisk avrundning av året
 
 
och nu laddar vi för nya tag under 2014.
 
Nyårsafton förenar vi oss med familjen som förlorade sin dotter i det förfärliga dådet i Oslo i våras, kl 10 släpper vi upp en ballong till minne av Jonna & av andra som saknas ibland oss.
 
Låt 2014 bli ett år av omtanke om varandra, om vår miljö, och inte minst om djuren.
Tack & kram!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback