Änglavingar i keramik på fot av Diabas

Här en julklapp till, änglavingar i stengodslera på Diabasfot:
 
 
Kul att kunna kombinera keramikandet med Diabasen, det får bli mer av den typen.
 
Måste berätta om en julklapp jag fick också. Sambon är inte precis känd för att vara någon romantiker, men minsann, om han någon gång fixar någon present eller julklapp vet han vad en kvinna vill ha!! (ni minns kanske förra gången jag fick något..?  Jo, då var det ju en egen fin röd liten oljekanna som jag har haft stor nytta av, till tryckluftsmaskinerna & annat). 
 
Denna gången blev det en...
 
..portugishammare!! Kanonbra när man skall hugga Diabas! Mycket lättare att få bra träff än med annan handslägga. Har varit ute & provkört den, helnöjd! Perfekta julklappen!
 
För att bli riktigt lugn & harmonisk inför det fortsatta köksarbetet idag fick det bli lite mys med Macko. Här kommer han i full fart när jag ropar (mest för att han vet att han skall få mat, egentligen, men jag kan ju låtsas att han bara är glad för att jag kommer).
 
Sensi tycker inte det är speciellt gott med havrekross, men skall nu Macko ha så kan man ju ta lite av ren missunsamhet, tycker hon.
 
 
Annars är det fortsatt arbete med köket som gäller. Underarbetet gjorde jag klart igår
 
så idag var det torrt & då var det dags att sätta kakel:
 
Puh, det var en prövning för oss :) Nu skall det torka innan det skall fogas. Vi är inte superbra på att samarbeta, (lika siggiga båda två) men nu har vi tränat både med tapetsering & kakelsättning.. Och det är mycket kvar av renoiverandet här. Nästa steg blir kanske parterapi, ha,ha.
 
Nädå, ikväll skall jag ut i lilla verkstaden & skapa lite, så känns allt genast bättre.
 
 
 
 
 

Kommentarer
Rebecka säger:

Nämen vad snyggt det blir i köket!!

Svar: TACK, tack!! Det går framåt så sakteliga :)
Pia Lindberg

2013-12-28 | 16:52:27
Bloggadress: http://livetpatorpet.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback