Röd och svart

Så var det dags igen. Nackskrället gör sig påminnt & jag tuppar av.
Dagen har i övrigt varit toppen, varmt & skönt, trevligt sällskap, trevliga kunder i lilla verkstaden.
 
Skön tur med djuren, som här njuter av utsikten vid den gamla berghålan.
 
Hade några kunder idag som tyckte mer om den röda Vångagraniten än om vår svarta stolthet- Diabasen. Det är ju en smaksak & jag förstår dem, den är vacker den röda Vångagraniten också. 
Men ni ser på fotot var focusen ligger för mig ;) 
 
Tur att jag kokte krusbärssylten innan nacken spökade till det i alla fall.
 
För när vi skulle göra oss klara inför kvällen, bortbjudna till goda vänner, knäppte det till i den vanskapta nacken. Shit.
Så Max & Mats fick ge sig iväg utan mig. Så jäkla trist, skulle träffa ett par som vi inte sett på år. Men, men, jag tror ändå inte det är den allra värsta sorten i nacken, så med lite tur är jag på benen imorgon igen. Eller, det är väl snarare så att jag måste vara det. Men det är redan bättre, kan redan lyfta huvudet utan att tuppa av, så det kommer att funka till i morgon. Då blir det guidning i Hägghult följt av en liten, liten minisemester ;)
Önskar alla en skön helg!  
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback