Oj, vilken helg!

Efter den gräsliga fredagskvällen som inte blev alls som planerat när nacken spökade, har det blivit lite bättre & bättre. Med hjälp av "nödfallstabletter" som jag bara får ta i undantagsfall har jag hängt med under resten av helgen.
Först hade jag en guidning på lördagförmiddagen i Svarta Bergen. Passade på att fylla på "mitt" skåp när jag var där:
 
Det var ett härligt sällskap med både bekanta & obekanta ansikten som fick en guidad tur i ett riktigt varmt & skönt Svarta Bergen. 
 
Ni kan ju tänka att jag tappade koncentrationen när denna lilla deltagare anlände.
Jösses, så bedårande!! Hade ju varit lätt hänt att den slank ner i min väska här när den var framme & luktade på den ;)
 
Sedan fortsatte vi till Äventyrscampen utanför Ryd, där redan resten av sällskapet väntade som vi skulle tilbringa helgen med- årets semester: två dagar vid Ryd. Det var verkligen fint & vädret var det bästa.
Vi gick en "kulturstig" med intressanta frågor genom den vackra omgivningen:
Det kastades pil, spelades kubb & badades.
God mat, trevligt sällskap & kvällen avslutades vid elden med levande musik. Helmysigt!!
Och idag var det raka vägen till Hästveda för att hinna med vernissagen på Annies hus, med Thimas Schiff
Han visade underbara fototavlor och mycket vackra träburkar och skålar i olika träslag
Mycket vackra saker, från Schiff Design. 
 
Lite arbete med silverkatten har jag hunnit med, innan jag & Karin tog tag i att göra våra gemensamma reklamvykort. De senaste dagarna har vi fått spännande kontakter med olika ev platser där det skulle kunna bli utställningar och vi tänkte att vi då behöver gemensamma presentationskort.
 
Och när vi höll på med dem fick jag en annan idé.
Kanske jag skulle göra vykort med tex blomman på? Skulle inte den kunna vara trevlig som grattiskort, eller bara som en hälsning till någon?
 
Fast enl fotografens önskemål skulle vi i så fall köra med ett rent foto & med presentation av fotograf Rebecka Szemenkár, Rebecka Creates på baksidan. Tror bestämt att jag skall trycka upp ett gäng sådana.
 
Så dagens blogg avslutas med en blomsterhälsning till er alla!! 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback