Ett halsband färdigställt, pg a regnet

Skyndade iväg på morgonen, skulle hjälpa morsan som skulle iväg & hämta saker hon beställt & då ville hon ha med mig för att hjälpa henne hitta vägen.. Hur tänkte hon då, kan man ju undra. Det är inte det att jag har dåligt lokalsinne. Det är mer så att jag inte har något alls. Men det gick minsann bra & jag kom hem ganska snabbt igen- till sonens stora glädje. Hade varit lite besvärligt för honom att klara språket när det kom ett tyskt sällskap på besök i lilla verkstaden. 
 
Regn & åska har sabboterat fortsatt arbete med Diabasfåret. Fick bli inomhusarbete istället. Gjorde klart ett halsband som jag påbörjat tidigare.
 
Jag har gjort den bakomliggande silverbrickan i samma storlek som ytterdiametern på Diabasen och borrat genomgående hål genom både Diabas & silver, så delarna är rörliga gentemot varandra.
 
 
Tyckte det var lite kul ikväll att se hur hönsen samlades kring Diabassvarthönan inan de gick in och nattade sig. Maja (den svarta hönan) tom la sig hos den en stund.
 
 
Ikväll har jag fått min högvinst. Jag vann en middag hos våra trevliga grannar på frågetävling ;) Tackar för en trevlig kväll med mycket god mat, sitter här & är så mätt så jag kan knappt röra mig! Blir svårt att klara det dagliga ryggympapasset ikväll, men jag skall ta itu med det så gott det går nu.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback