70 års firande & så rättar vi till det med ljusstakarna..

Ibland får man bra idéer, ibland sämre & tyvärr allt som oftast riktigt dåliga..
 
Det bar sig så att vi skulle fixa en present till kvällen igår, Mats stod i smedjan & jag i min lilla verkstad. Så slog vi våra kloka huvuden ihop (trodde vi) och gjorde denhär
Snyggt & praktiskt med kombinationen, så fiffiga vi var tyckte vi. 
 
Nu visar det sig att Diabaskonstnär Christer Bording gör just sådana ljusstakar. Det hade vi inte koll på, men då är det ju inte speciellt kreativt att vi gör likadana. 
Så Mats får återgå till att smida fot på sina ljushållare istället ;) 
 
 
Sen har jag klurat vidare på Flamencoörhängena. Ni vet, de som blev av modell som skulle vara hälsovådliga för både bäraren & omgivningen.. (stooora & tunga- dvs ännu en idé som inte var vidare bra).
Jag provade att göra stenarna smalare, beställaren vill ha dem rejält långa. Men de blev för sköra.
Så kom jag på att kanske såhär kunde bli bra i dansens virvlar?
 
Inte precis så som det var tänkt, men betydligt behagligare & mer anvädarvänliga. 
 
Jag skall klura vidare på några varianter där själva stenen är längre.
 
Men det har inte hunnit blir så mycket arbete idag, det har varit 70 års firande för pappa. 
Först var vi i Svarta Bergen & strosade, åt Mias goda våfflor & trivdes. Träffade förresten denna lilla skönheten på vår rundvandring där.
 
Sedan bar det iväg till fiskresturang där vi alla åt gott. Perfekt, där kunde vi också sitta ute så Sensi kunde sitta med ute på hörnan. 
 
Nu har vi lämnat av en trött jubilar efter en trevlig dag. Jag är lite sugen på att gå ut & fila lite på silverkatten jag skissade på igår, men sonen tycker jag är för tråkig då. Så jag får va lite social & stanna inne ikväll.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback