Silverring med Diabas

Höhämtningen är avklarad & hästarna mumsar förnöjt. 
 
Nu skall personalklubben ha ett litet planeringsmöte. Vi hälsoboostar i personalklubben. Åtminstonde halva styrkan. Men jag försöker lite jag oxå.
 
Personalklubben består alltså av Karin & mig.. och vi skall nu bli väldigt sunda & pigga.
 
Idag skall vi se hur det blir med Diabasknopparna jag gjort till de målade nyckelskåpen. Spännande!!!
 
Men det får ni se en annan dag, när de är monterade. 
 
Idag blir det en silverring med mattpolerad Diabas. En fortsättning på mitt utvecklande av infästningar där man inte behöver säkra fastsättningen med lim- har inga goda erfarenheter av hållbarheten av det i längden.
Så här en ny variant, där silvret håller stenen på plats.
 
Jag hamrade in mönster i silvret för att få mer liv i det hela. Kul när man hittar varianter som man känner att funkar. Vi kör ett par bilder till på den.
 
 
 
Med det önskar jag er en trevlig helg. 
 
I morgon förmiddag skall jag gå med som "elev" vid en guidning i Hägghult, för att sedan kunna ta guidningar av grupper själv där. Intressant. Och lite nervöst. Men där är så go´ personal i serveringen så det känns ganska tryggt. Krisar det så tjoar jag bara efter MIIIIIA ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback