Lite gnäll. Men bara lite ;)

Måste bara berätta en liten episod för er. Blev påmind om den i helgen.. 
 
Det var när vi var på semester i Köpenhamn. Resten av sällskapet skulle köpa pölse med bröd. Själv väljer jag ju bort kött, bad därmed att få köpa ett korvbröd. Men se det gick inte. I pölsemannenvagnen köper man pölse med bröd, inte bara bröd. Det går inte. Då blir det fel. 
Är det inte fantastiskt?! Hjääälp!!
 
Nu i helgen var vi vid ett vanligt gatukök, resten av sällskapet skulle ha kebab.  På menyn fanns toast med ost & skinka. Jag bad om att få en sådan, fast utan skinka. Men det gick naturligtvis inte. De var med skinka. 
 
Vilken servicemind de ger prov på!! Suck. Om någon upplever mig såhär fyrkantig så för allt i världen, skaka om mig ordentligt & se till att tänket kopplas på igen!
 
Så, nu var gnällkäringen klar för idag ;)
 
Dagen har varit bra. Idel trevliga kunder på stationen. Fick med sonen på härlig djurrunda när vi kom hem. Packandet inför morgondagen har gått bra, lastningen tar vi i morgon. Trevliga grannarna kom förbi på fika. 
Solen skiner & våren lurar runt knuten. Nice!
 
Fast just precis på vår tomt tycks istiden bita sig kvar ett tag till. Sensi har fortfarande massor av snö att leka i. 
 
Lite bättre ser det ut hos hästarna, där de står och mumsar på sitt hö. 
 
Familjen keramikuggla är nu komplett. Här har vi dem. Hoo-hoo-hoo-hooooo!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback