VM

Vilken helg vi har haft, många goda skratt har det blivit. Mitt förvirrade jag har väl ställt till ett & annat som roat omgivningen. Skall försöka lära mig att tänka tyst..
 
Söndagen var det betydligt fler besökare ute på konstrundan än på lördagen, mycket trevligt.
Lilla Lamm fick flytta in i finsalongen
Hon skall bo kvar där ett tag. Hoppas hon sköter sig.
Fina hunden Cicci hjälper till att passa henne, hon har stenkoll på gårdens alla får.
 
Ikväll har jag varit i Glimåkra & "keramikat". Två lamm blev det skulpterade ikväll. Det är då man börjar fundera på valet av material att huvudsakligen arbeta i.
Lilla Lamm i Diabas, ca 1 veckas arbetsinsats.
Två lamm i keramik, 1 kvälls arbetsinsats. Sen skall de visserligen fixas till med lite finlir, skröjbrännas, glaseras & glasyrbrännas också. Men ändå.
Men tro inte att jag tänker ge upp för det. Det är alldeles för roligt med Diabasen.
 
Träffade en väldigt trevlig äldre man på konstrundan som själv polerade olika typer av stenar & gjorde hängen av dem. Han hade arbetat lite i Diabas också. Det är så kul att hitta nya bekantskaper som pysslar med Diabas & utbyta erfarenheter.
 
Där kom även en annan man som berättade att han varit i Gylsboda & besökt arbetarna i brottet för han var så intresserad av Diabas.
 
Här är ett par nya varianter på ljusstakar.
 
 
Slutligen en stor hop med lyckönsningar till SM vinnaren i armbrytning som i morgon beger sig till Brasilien inför VM kommande helg. Glenn Bengtsson, trogen kund hos Lindberg Diabas & Silver, är den som presenterat mig för Ewald i Kräbbleboda som är en stooor guru i Diabsvärlden. Kring halsen på Brasilienresan följer kungakedjan & korset som jag gjort i silver.
 
Lycka till!!!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback