Vantar, modell jättestora.

Ösregn. Blöt djurrunda på morgonen. Därefter tillbringat förmiddagen vid stensågen. Den är väldigt bra måste jag säga, men attans så kallt kylvattnet blir. Eftersom jag är extremt frusen & gnällig i den frågan skulle jag investera i riktigt varma vattentäta arbetshandskar. Jo då, det gick ju sådär. Visst är de varma, men ack så stooora. För de är anpassade för "karlgöra". Förlåt, men jag hänger upp mig på sådant. Genom hela mitt yrkesverksamma liv har jag valt yrken som ansetts väldigt otypiskt kvinnliga. Och fortfarande irriterar det mig lika mycket att det skall vara så besvärligt att välja efter intresse & inte efter kön. Där vilar ett stort ansvar på oss föräldrar, på skola och samhälle att fostra våra barn till att bli befriade från alla typer av inskränkt tänkande.
Men nu var det kanske inte det jag skulle prata om.. Fast kolla bara, ni förstår hur klumpigt dethär blev:
Just nu är det ljusstakar till julrundan som är på tapeten. Några visitkortshållare har det också blivit. Passar även förträffligt som hållare för bordsplaceringskort mm.
Gör man dem lite större passar de bra för att hålla minneslappar om viktiga saker som man inte får glömma, tex som här:
 
Men nu skall jag ut och krypa i mina jättestora vantar & jobba vidare ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback