Utställningsdag 2 Santatorp

Nöjda, glada & trötta. Ungefär så kan vi sammanfatta det hela.
 
Jätteroligt med alla härliga besökare som hittat ut till Santatorp. Tack!!
Vår skyltning hjälpte förhoppningsvis så det inte blev alltför svårt att hitta vägen.
Tyvärr plockade någon ner skyltarna, men vi ersatte med nya så snart vi fick veta att det plötsligt saknades skyltning från Ubbabodahållet. Vi ber om urstäkt till er som fick det besvärligt att hitta pga detta.
 
Vi har försökt hålla räkning på ungefärligt besöksantal, men när det varit mycket har vi missat att sätta streck på besökslappen. Det vi hunnit med att sätta streck för var något över 180 personer på lördagen och något över 160 personer på söndagen. Stort tack till alla besökare, utan er hade det inte blivit något!
 
Idag var det lite svårt att hinna med bitvis. En frilandsjournalist och fotograf kom för att fota & skulle sedan återkomma för att skriva reportage i veckan. Kul! Tur att vi hade god hjälp i cafét, så vi kunde smita iväg för fotografering utan att kaffegästerna blev lidande.
Tusen tack för hjälpen till våra föräldrar, våra "gubbar", Karins svärföräldrar & våra söner. Hoppas jag inte glömde någon nu? I så fall var det inte meningen..

Och stort tack till Pierre som lånat ut möblemang till cafét och som så generöst sponsrat med sina fina böcker.
 
Många spännande möten har helgen bjudit.
Våra gästutställare har fått god respons på sina alster & det är vi jätteglada över! Så kul att ni alla ville vara med. Ni är så duktiga, allihopa.
 
Och ett jättetack till fina Karin & Anders som upplåtit sitt fårhus så generöst i helgen. Ni är fantastiska!
Jag tycker mycket om alla Karins vackra tavlor. Men en favorit hade jag ju ändå bland dem alla. Vargen.
Så säger Karin att hon ger den till mig. I present. Jag fyller ju inte ens år! Kan ni tänka er att jag fick den!! Ja, det är sant.
Fina, fina vargen, nu är den min! Lycka!! Jag älskar den!! TACK!!
 
Lilla familjen får fick flytta hem till Karin. Jag tycker de passar bra på deras mysiga fårgård.
 
Nu skall utställningen plockas ner, galleriet skall förvandlas till fårhus igen. Vi skall sätta igång att tillverka alla beställningar vi fått in. Och så skall vi göra julsaker till den fyra dagar långa julmarknaden Skånejul 22-25 Nov.
Vi har också fått plats att skylta i ett fönster i Lönsboda med våra alster, tack snälla Helén som fixat med detta! Det innebär att vi också kommer att finnas i Lönsboda vid julskyltningen.
Och så skall vi starta planeringen ordentligt för Julturen den 8 Dec, då vi kommer att ha öppet i Gylsbodas gamla transformator. Så vi skall inte ligga på latsidan. Men i morgon unnar vi oss nog att pusta lite. En stund i alla fall. Då skall jag umgås med mina älskade djur och så skall jag njuta av att titta på min nya fina vargtavla.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback