Telefonstrulet fortsätter

För att inte trötta er gör vi en lååång historia väldigt kort:
I somras fick vi problem med vår fasta telefoni + bredband från Tele2. Sa upp det & flyttade till Telenor. Sedan dess har vi inte haft fungerande telefon. Bredbandet funkar ibland.
Efter x antal timmar i mobilen för att få dem att lösa det vid olika tillfällen sa jag igår upp abonnemanget hos Telenor också. Hopplöst fall, de erkände själva att det inte skulle funka här pga för dålig mottagning!! Så käckt att de säger det efter månader av strul!
Nå ja, nu skulle det bli en lösning på det hela. Jag skulle sätta över det till Telia. Hur svårt kan det vara?! Nähä, men se tyvärr. Här var det något konstigt, det lyckades inte. Men de skulle titta vidare på det i morgon & se vad det är som hänger upp sig. Suck.
 
Har skissat lite på klädkollektionen. Skulle ju inte visa något av den i förväg, men ett litet, litet smakprov av en liten skiss jag suttit & kladdat med kan ni ju få tjuvkika på. Det hela bygger mycket på tovat.
Tanken med mössan är att den skall prydas av en fjäril med kropp i Diabas & äkta silver. Det är den kroppen som jag börjat på som ligger bredvid skissen.
 
Akilles ser gärna på när jag sitter & skissar, fast han blir ganska uttråkad
 
Sensi tar hellre & kopplar av en stund på soffan
Hon är en riktig livsnjutare
 
Nu har Karin & jag snubblat över ett projekt som är lite för intressant att tacka nej till. Så nu har vi ännu mera jobb framför oss. Som om vi inte redan hade fullt upp. Men det känns lite som att allt ger sig lite efter hand & man får ta tillfällen när de kommer. Vi skall klura lite på det hela, så får vi se vad det blir av det.
 
Nu först skall vi försöka ro iland det vi har på gång. På fredag skall vårt skyltfönster i Lönsboda ställas iordning. Det skall bli kul. Nu har jag ett par jobbdagar på turistbyrån & i morgon kväll är det silversmide. Där har jag förhoppningar om att få klart en brosch som nästan är klar & en ring som det är lite jobb kvar på. Ni skall få se när de är klara, tror de blir ganska coola.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback