Tassar

Man blir imponerad när man får sms från kollegan kl 7 på morognen med foto på dagens första målning.. Dessutom alldeles fantastiska målningar. Det blir inte överdrivet med sömnen såhär inför en utställningshelg.
Fast jag föredrar att töja på dagen åt andra hållet.
 
Ikväll har infoskyltarna i Lönsboda kommit på plats. Vägvisaren väntar vi med tills på lördag.
 
Skall vi ha tema rovdjur så tänkte jag att jag skulle göra tassavtryck från våra svenska rovdjur. Järven har jag tyvärr inte hunnit göra rättvisa än. Men jag kan nu presentera följande:
Varg
Lo
och Björn
 
Kommer även att ha lite annat på rovdjurstemat till utställningen, tex bokmärken i keramik med tassavtryck av varg:
 
Och så en tjuvkik Karins underbara tavlor.
 
 
 
Visst är de fantastiska?! Och det finns många, många fler att se på utställnigen.
 
Vi har också börjat fylla på till cafét, här doftar gott från ugnen nu
 
I morgon startar vi direkt på morgonen med att färdigställa fårhuset till galleri. På kvällen kommer de första gästutställarna att hänga sina alster. På torsdag fortsätter vi & redan då har vi besökare som bett om förhandsvisning. Och så kommer Syd Östran. Nu skall bilen packas med de första sakerna som skall med till Santatorp i morgon bitti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback