"Ny på jobbet"

Nu var det väl bara det som fattades.
Servern som min hemsida ligger på har kapsejsat på någon vänster. Så jag kan inte göra några uppdateringar på den förrän det är åtgärdat. Suck.
Och telefoniproblemet kvarstår. Suck.
Men vad fasen, har ni sett vilket väder vi är lovade i helgen?! 20 grader varmt! YES! Då glömmer man alla menlösa I-lands problem & så går man ut & tar vara på de fina dagarna istället.
Jag har både skålar & smycken att polera & det passar ju alldeles utmärkt att stå ute & jobba med det i helgen. Och så måste vi flytta staket till hästarna, sådant är ju också roligare när vädret är med oss.
 
Ikväll har det varit festligheter i Svarta Bergen, för de inblandade i Kolmilan & 1600-tals marknaden.
Tre dragspelare höll igång & så Lönsbodas egen Pavarotti på scen, här med förstärkning av Svarta Bergens härliga Mia som påkallar uppmärksamhet inför nästa allsång..
 
Jag skulle ju förresten berätta vad det är jag sysslar med någon dag i veckan nu.
Jag är lite extring som turistinformatör & biljettör på Turistbyrån i Osby. För att de som kommer in & frågar om saker skall ha överséende med att jag inte kan allt på mina fem fingrar än har jag denna bricka på mig såhär i början:
Och besökarna är så trevliga så. Ett mycket omväxlande jobb & arbetskamraterna är toppen.
Man tar hand om turister som ställer alla möjliga sorters frågor, man säljer Skånetrafikens biljetter, är behjälplig åt turistkonsulenten i arbetet med utveckling, marknadsföring osv.
En ny turistbroschyr för år 2013 skall tas fram & den kommer att bli väldigt trevlig, med ett ytterst intressant tema ;) Till våren kommer den att finnas till allmän beskådan.
 
Här hemma fortsätter jag beta av beställningar så fort jag hinner.
Ett par örhängen till är klara nu, med lite nättare hjärtan än dem jag visade tidigare i veckan.
 
Nu önskar jag alla en trevlig helg!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback