Mysig intervju

Macko gick lite bättre idag. Nu hoppas jag att det fortsätter så, så han snart är piggelin igen.
 
Efter morgonens djurrunda bar det av ner till Santatorp för intervju av en mycket trevlig frilandsjournalist.
Det blir spännande att se om, när & var vi får se den artikeln! Karin & jag hoppas naturligtvis på de de stora glassiga magasinen, typ Country Living, ha, ha. Fast Allers veckotidning är nog mer realistiskt. Och det är ju inget att förakta det heller, så klart.
 
Såhär gemytligt hade vi det under intervjun:
Här trivs djur & människor i Karins hemtrevliga kök där det doftade nybakat som vanligt.
 
Tyvärr fick jag avbryta & smita iväg mitt i alltihopa- skulle ju jobba. Men Karin lovade svara för mig under resten av intervjun & det känner jag mig helt trygg med. Hon vet precis vad jag skulle svara i olika frågor.
 
Det var MYCKET nytt att lära på nya jobbet. Inget man lär på en eftermiddag. Men pedagogiska & bra handledare gjorde dagen lärorik & intressant.
 
När jag körde hem ikväll ringde en febrig & sjuk son, stackaren ligger nu utslagen i 40 graders feber. Nu sover han, så jag kan ge mig ut i lilla verkstaden & försöka jobba undan lite beställningar.
 
I morgon blir det morgonpass på nya jobbet. Och sen är det silversmide.
 
Kallt som tusan är det ute. Kunde tro att det var fullmåne så kallt som det är, men den är ju nu i nedan. Kan vara kallt ändå, så klart.
Det går ju mot vinter. Usch. Ja, alla vinerälskare, ni får ursäkta men jag är & förblir en soldyrkare av stora mått. Sol & värme, då trivs jag. Men det är bara att göra det bästa av eländet, hej & hå, långkalsonger på ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback