Förvandling

En vacker men kylig höstdag har vi haft.
 
Efter två dagar med riktigt hög feber mår sonen idag bättre. Det är inte många gånger han har varit så hängig, riktigt sänggliggande. Jag har ju min teori om varför..
I denhär familjen är vi rörande oeniga om mycket, bl a dethär med jakt. Sambon har fått in sonen också i fördärvet, nu var han tom ute på älgjakt. Usch. Själv såg jag en stackars älg som stod på vägen när jag körde till jobbet & det skar i själen när jag tänkte på hur farligt den stackaren lever.
Japp, så eftersom sonen frysande var med ute & jagade dessa stackars oskyldiga varelser blev han sedan sjuk. Jag skall nogsamt påminna honom om detta vid senare tillfälle.
 
Idag har jag jobbat med beställningar på smycken.
Och så har vi hämtat det sista som stod kvar från förra helgens utställning.
Galleri fårhuset har nu åter omvandlats till fårhus.
Förra hegen såg det ut såhär:
 
Och idag ser det åter ut såhär:
 
Karin & jag hann med en snabb diskussion om projekt vi har framför oss. När jag gick med hunden på eftermiddagen tog vi en runda i berget för att hämta inspiration.
 
Lilla hönan Maja tyckte det var tillräckligt varmt att ta ut bäbisarna på grönbete idag. Vet inte precis om jag skulle hålla med om det, men de verkade ganska nöjda.
Efter en stund spatserade de in igen & värmde sig under mammas sköna vingar.
 
I morgon hinns det inte med så mycket knackande varesig på Diabas eller silver. Det är dags att hämta hö till hästarna, så dagen lär nog gå åt till det. Kanske hinner med att montera några örhängen i alla fall, av dem som jag påbörjat idag.
 
Nu inväntar jag bara att brödet i ugnen skall bli klart, sen skall jag stupa i säng. God natt!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback