Salt & peber

Idag skall det erkännas att jag är lite trött & sliten. Snuddade vid tanken att det kan ha med åldern att göra, men slog lika snabbt bort den igen. Så kan det ju inte vara. Som konstant 27-åring skall ju inte åldern spela in på något sätt, man skall ju lixom kunna hålla igång natt som dag utan några som helst problem.
Ändå känns det som att tidigar mornar & sena kvällar i lilla verkstaden sätter sina spår.
Jag hinner knappt sätta mig på bussen till & från Osby de dagarna jag jobbar där förrän jag sover. Idag höll jag dessutom på att missa när vi var hemma i Lönsboda igen, men lyckligtvis vaknade jag till innan det var för sent.
 
Behövde ladda på med lite färsk energi, så ikväll trotsade vi regnet & tog en runda med hunden & hästarna. Så skönt! Det tyckte i alla fall jag & djuren. Max var inte riktigt lika entusiastisk, men han & Flipper hade också en mysig promenad när vi väl kom ut.
 
Äntligen har jag blivit färdig med en beställning som jag klurat på ett litet tag.
Tidigare har jag gjort denna typen av saltkar till flingsalt.
Men så var här en dansk kund som hade önskemål om att ha ett liknande där han kunde ha både flingsalt & riktigt grovmalen svartpeppar. Eller "peber" som dansken säger. Helst med ett litet handtag att ta i när man skulle fytta den på bordet. Har klurat på den, testat fram & tillbaka. Nu blev den såhär, med en smidd krok som handtag.
 
I morgon blir det idel ädel Diabas som skall bearbetas. Sen är det silversmide, min tur att ha med fika så ikväll skall här bakas. Ganska hög tid att dra igång med det nu..
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback