Rationaliseringfasen

Nu infinner sig den obligatoriska rationaliseringfasen.
Den infaller alltid såhär mindre än en vecka före ett evenemang, när man inser hur mycket man har kvar på "att göra listan" & hur lite tid det finns kvar att genomföra det på.
Detta löser man genom att ta "att göra listan" och stryka allt som kan rationaliseras bort. Detta läggs på en "senare lista" som kan användas nästkommande år när man är ute i jättegod tid  har massor av tid kvar när hela "att göra listan" är avklarad. (Jag hör hur ni fnyser..) Det är alltså Skånejul som börjar nu på torsdag. Och vi är alltså inte riktigt klara med allt. Men det är ju å andra sidan flera dagar kvar fram till torsdag.
 
Karin frågade igår hur många "mormorshängen" jag hade klara. Det är enkla Diabashängen som tex kan säljas i ett julkort för att skickas till nära & kära. Titta här, nu har jag ett klart ;)
Nej då, jag har faktiskt flera stycken klara. Fast inte alls så många osm jag borde. 10 000 besökare, då kanske man borde ha ett litet lager. Puh.
 
Jag har en variant som är lite mer arbetad också. Där det enkla hänget sitter i ett silverhjärta.
 
Jag har gjort ett evenemang på facebook ang vår Julrunda den 9 dec. Den får ni lova att inte missa. Har ni tillgång till facebook kan ni följa evenemanget där:
http://www.facebook.com/events/229265163871220/
 
Så fick jag meddelande från en kompis igår som undrade varför jag aldrig hör av mig.. Förlåt!! Alla kompisarna, förlåt att jag är så träig. Jag skall bli bättre, när tiden bara räcker till. Jag VILL ju träffa er, så klart.
Ikväll skall faktiskt föräldrarna & syster med man komma. Det var LÄNGE sedan. Så nu måste jag sparka igång spisen. Ha en trevlig lördagskväll!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback