Mera polkagrisar

Oh, så roligt att det blev sådan positiv respons på den kombinerade Diabas/tovat tomten. Det sporrar ju verkligen till att göra fler. Han var ju dessutom väldigt rolig att göra!
I morgon skall vi fortsätta tova. Vi skall jobba med vår klädkollektion då. Men en & annan tomteluva kommer att smyga sig in i tovandet också, så får det bli.
En brudytstyrsel avslutar ju varje större klädvisning & då får ju inte vi vara sämre. Så en sådan är på gång. Problemet är bara vem som skall visa den?! Karin tyckte genast att jag var självskriven, hon tyckte det kunde vara på tiden att jag & sambon slog till & gifte oss vid visningen. Mycket medhåll fick hon ikväll, men inte så mycket ifrån mig. Hur skulle det se ut? Sambon skall ju vara tomte vid visningen. En sådan originell brudgum det skulle bli ;) Nä, jag tror jag säger som Alfred säger till den giftassugna Lina i Emil i Lönneberga: ”Hördu du det där med giftermål – jag tror vi skiter i det!"
 
Efter dagens arbete på Turistbyrån (tack, kära kollegor för en trevlig dag med roliga planer för marknadsföring & annat) har vi fortsatt med polkagriskokningen. Det gick riktigt bra! 5 kok tyade vi med innan vi kroknade. Denna gången samlades vi hos mina föräldrar, de ville också vara med. Kul! Även en av våra goda grannar hängde på & vi har haft en kreativ & härlig kväll bland polkagrissmeten. Roligt är att även sonen gillar det.
Här hjälper han till att samla ihop smeten på marmorskivan, medan Karin mycket koncentrerat tar hand om den röda smeten. Varmt som tusan är det, så man får akta sig för att bränna fingrarna.
När smeten svalnat något skall den dras, det fixar Karin här medan hennes son kollar att hon gör det ordentligt
och när allt är klart skall strängar dras ut & klippas till karameller
Såhär tjusiga blev de
Lite fikapaus fick vi naturligtvis ha för att orka med
Tack för en kul kväll! Nu skall jag ladda om för morgondagens tovning & på kvällen blir det silversmide.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback