Våfflor & Diabasring

Då var en trevlig (men kall & blåsig) Lönsbodadag till ända. Jättekul med alla härliga människor som varit förbi & tittat i marknadsståndet, trots att det var på väg att blåsa bort flera gånger.
En snabbrunda ner & kolla i Svarta Bergen där det var säsongspremiär idag hann vi med. Kul att höra att det var välbesökt & så fick vi ju tillfälle till årets första (men inte sista) Hägghultsvåffla. Missa inte dem! Trevlig personal, gott i serveringen & härlig omgivning att gå & titta i. Spännande historia & häftiga konstverk. Skåpen är fyllda med mycket fint i Diabas från både Bording Diabas, Kullaro & så Lindberg Diabas & Silver. Japp, det är väl värt att besöka!

Eftersom jag frusit så kopiöst idag missade jag att plocka fram kameran, så det blir inga bilder från Lönsbodadagen. Vi tar en bild på en ring istället. Inspirationen till den kommer från 4 augusti evenemanget i Gylsboda, då temat kommer att vara mystik, magi & vidunderlig natur. Ni som följer bloggen såg att jag häromdagen fick beskrivning på vad Diabas står för & vad silver står för. Tillsammans är de en kraftfull kombination & denhär ringen med sitt rustika uttryck vill spegla urkraften den bringar:

Nu önskar jag er en fortsatt trevlig helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback