Lite av varje..

Oj, vad sommaren kom av sig nu då! Kroppen blev brutalt övderrumplad av kylan idag, efter en veckas riktigt go´ sommarkänsla. Här behövs visst en dag (eller egentligen flera..) med djupdykningar i papper & bokföring, så det får det bli idag då. Igår fuskade jag lite med viloperioden & knackade Diabas. Men det kändes i operationsområdet när man tog i, så det kan nog vara bra att ta det lugnt idag.
Nu står en glasyrugn på i Glimåkra, där jag har med en lampskärm till en Diabasfot. Det blir spännande att se resultatet.
Det är bara fantasin som sätter gränser vad man kan använda Diabasen till. Lampor är något jag & Karin planerat att vi skall göra. Jag gör Diabasfot & så kommer hon att göra skärmarna. Jag skall bara prova nu att göra en med kermikskärm. Om det blir bra kan det ju hända att det blir fler framöver.

Namnskyltar kan man också göra, här med namn & symbol för stjärntecken:


Keramiken är också väldigt mångsidig. Här är det rödlera som jag glaserat i färger som påminner om en glödande kvällssol i Augusti.


Igårkväll bestämde jag mig för att kandera syrener. Vi skall ha lite trevliga bakverk till skogscafét på utställningen den 4 augusti. Jag delade upp de små blommorna & spred ut dem på bakplåtspapper efter behandling i äggvita & socker. Sen glömde jag ta in det hela under natten & det har blåst rejält inatt.. Det resulterade i att jag fortfarande inte ens hittat pappret de låg på, än mindre de små kanderade syrenblommorna.
Nu ligger här en ny mindre provomgång på tork inne istället.
På tal om 4 augusti. Nu har vi klart med:
Konst & hantverk av Karin Thuresson, Mette Aarre & Pia Lindberg. Skogscafé med kokkaffe och hembakade kakor. Sagotant Ulla läser för banen, kl 14.00. Matning av sjöodjuret kl 20.00 i berghålan i Gylsboda. Midnattsmeditation kl 00.00.
Stämningsmusik, Pierre Nilsson kommer att spela instrumentalt under dagen.
Allt kommer att ske i och omkring gamla transformatorstationen i Gylsboda. Den ser ut såhär:



och i hålan, där sjöodjuret kommer att uppenbara sig fram mot kvällningen, är såhär vacker:

då kommer det även att flyta ljus på vattnet. Hoppas ni antecknat dagen i almanackan. Den kommer att bli magisk!



Kommentarer
Anonym säger:

kan man inte gilla här jag tcker iallafall att det är många fina alster och inte mins djur/kram minica

2012-06-20 | 23:36:43
Pia säger:

Tack snälla, vad glad jag blir!! Nej, här finns ingen "Gilla funktion" i bloggen. Men följ gärna med på facebook också om ni har tillgång till det, på Lindberg Diabas & Silver Tack!!

2012-06-21 | 07:20:29
Bloggadress: http://lindbergdiabas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback