Diabasberg & Gullefjun

Sommar, sommar, sommar. Äntligen varmt & gott så det är riktigt skönt att stå ute & polera Diabas med vatten skvättandes vida omkring.
Isberg är väl inte det första man tänker på en sådan dag, men kanske Diabasberg? Jag har haft formen klar länge på denna, men väntat på en lämplig dag att stå ute & polera in effekter på ett par ställen på den. Svårt att fånga på bild, men det blev häftigt med kontrasterna mellan de två polerade partierna & den råa Diabasen:

Idag har det blivit tillökning hos hönsen. Här en bild på Tilda & hennes nya lilla Gullefjun:

Snäll bäbis poserade villigt för kameran:

Ni ser ju själva, söt som socker!

I morgon blir det en tur till sjukgymnasten, välbehövligt efter flera dagar med slipmaskinen i händerna. Sen blir det Svarta Bergen, skall lära upp mig till guide, första turen i morgon. Kul!

Ta gärna en titt på Osby Turism´s hemsida, där man nu slår ett slag för vår unika Diabas: http://www.osbyturism.se/

På onsdag är det stängt i lilla verkstaden, dags för nästa käkoperation. Mindre roligt, men det måste göras.

Nu har jag fått lite hemläxa från min hemsidesguru, skall se om jag klarar av att fixa till det. Hej hopp på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback