Att driva eget..

Det är en dröm som jag haft väldigt länge. Att driva mitt egna lilla företag, på mitt sätt.  Många var nog trötta på mig på Volvo där jag ofta pratade om att man skulle göra något annat, något eget. Samarbeta med naturen & inte motarbeta den. Nu är jag där. Jag driver mitt egna lilla företag & försöker göra det med så liten miljöpåverkan som möjligt. Fortfarande finns det naturligtvis väldigt mycket som jag kan göra bättre, men jag är på rätt väg. Enkelt är det inte, men väldigt roligt & det känns rätt. Och när det som idag kommer en beställning på ett helt parti (mitt första, tjohoo!) då är det kul på riktigt. Inget jätteparti, men dock. Ett litet parti, men ett stort framsteg för mig. Och jag designar hela partiet som jag vill, olika allihopa. Yes!

I morgon skall jag träffa konstnärinnan som jag samarbetar mycket med. Karin Thuresson i Santatorp. Vi skall planera för våra kommande evenemang, där vi kommer att låta del av intäkterna gå till Svenska Naturskyddsföreningen & WWF. Vi vill båda jobba för djuren, för och med naturen. Vi skall dessutom fortsätta jobba med designen på ett par objekt som vi kommer att delta i en tävling med i sommar. Spännande!! Inspirationen flödar när man har samsyn på helheten.

Jag tror inte jag har visat mina dryckeskärl. De är inspirerade av de läderkärl man ser hos cowboys för att ta med vatten ut på turen. Fast mina är gjorda i keramik. Den stora har olika symboler för vatten, det japanska tecknet på framsidan betyder också vatten, mizu.

Ha det gott!!


Kommentarer
Petra Rask säger:

Underbara och fantastiskt vackra:)

2012-05-07 | 08:10:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback