Snäcka med pärla, hemsida & så ugglar jag vidare..

På min provisoriska hemsida kan ni nu göra ett besök i min lilla, lilla röriga verkstad!
Under fliken "Verkstaden" på sidan http://www.lindberg.3w.se/ kan ni nu kliva på, välkomna in!
Det är Peter Martinsson i Osby som är en sådan fena på dethär.  Troligtvis kommer Peter att jobba vidare & bygga upp en hemsida till mig. Det blir spännande att följa det, kan bli en eller annan kul funktion som nyhet där.

Jag har varvat knackandet på Uggleskulpturen med lite silverarbete. Här är ett armband & ett halsband med liten Diabaskula a´la´Jeanson. Tanken är att man skall få känslan av en snäcka som öppnat sig & visar en vacker pärla som den gömt i sitt skal. För att undvika att gömma för mycket av Diabaspärlan borrade jag hål i den & gjorde en egen nit i silver att fästa den med, istället för att göra en hel infattning. Jag vill ju att man skall se så mycket som möjligt av det vackra svarta.

Nu har jag vilat armarna här en stund, så nu kan jag nog ut i det vackra vädret igen & knacka vidare på ugglan. Ångrar kanske lite, lite att jag började prata om den.. Nu kanske det förväntas komma en bild någon gång på något som med god fantasi kan liknas vid en grovhuggen uggla. Hm. Vi får se..

Kommentarer
Karin Thuresson säger:

Underbart vackra!

2012-03-23 | 20:06:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback