Skylten & ett Ufo

Som ni kanske märkt blåser det ute idag. Det innebär att det har varit strömlöst i Gylsboda. Så har vi det.. Nu har de i alla fall varit ute & fått bort trädet & fått ihop ledningen igen, så nu är vi åter uppkopplade. Man är lite för beroende av el märker man när den försvinner. Värst av allt är att man inte får upp vatten. Svårt att jobba i Diabas utan tillgång till vatten.

Tänkte visa ett nytt hänge jag gjort, ett litet Ufo. Först en bild på delarna, så ni ser att det ligger en Diabaskula inuti Ufot & skramlar runt:

Och så en bild med Ufot ihopmonterat, då man skymtar Diabasen genom hålen & man hör hur den pinglar mot silverväggarna:

Jag har satt upp en liten skylt invid vår lilla väg, så alla som vill skall hitta hit. Det är alltid öppet, bara jag är hemma. Och då ser den ut såhär:

På baksidan ser det då ut såhär:

Monumentet bredvid skylten är mycket passligt gjort i Gylsboda Diabas.
När jag sedan tar mina rundor med hunden & går till stallet vippar jag över den bakre brädan & då ser det ut så istället:

Men som sagt, för det mesta är det öppet & man är så välkommen att titta in i min lilla, lilla röriga verkstad.
Hoppas ni hittar hit en dag!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback