Setet klart!


Vilken underbar dag! Solen strålar & jag är just klar med setet jag arbetat med de senaste veckorna. Allt har utgått från Diabasen, sen hag jag format silvret för att lyfta fram den. Jag har testat med olika lösningar till armband & ring. Jag fastnade för denna ganska luftiga lösning som kommer igen både i fingerringen och armringen. Infattningen till hänget har jag gjort i ett stycke, där jag sedan lödat på en sarg, precis som till ringen & armbandet. Samtliga Diabaser i detta set har jag mattpolerat. Deras geometriska former fanns där från början, jag har bara hjälpt dem på traven att framhävas än mer.

Igår fick jag mer info om Osby närradio. Jag var och träffade representaner från de andra orterna i bygden. Det skall bli en kanal som är öppen för alla som har något att dela med sig av. Föreningar kan berätta vad de har på gång, skolor kan göra program, man kan läsa dikter, spela musik osv i det oändliga. Det skall bara skakas loss pengar till tekniken, sen står alla möjligheter öppna. Så ha detta i åtanke. Det kommer att bli en möjlighet att höras i etern.

Nu önskar jag alla en skön helg med förhoppningar att sollen fortsätter skina på oss.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback