Lite mer keramik & så filosoferar vi om samverkan.

Vid årsmötet med Snapphanerikets Turistförening bjöds det upp till intressanta frågeställningar som jag uppskattar. Det handlade mycket om samverkan- hur gör vi för att samverka, få ut vårt hantverk eller vad vi nu pysslar med till turister och naturligtvis även till människor i närområdet. Vad kan vi göra tillsammans för att göra bättre? Jag tycker det är riktigt kul med dessa tankar, både inom samma bransch men också mellan olika branscher kan vi bli starkare om vi jobbar med varandra. Jag belv invald i styrelsen och med detta som grund skall det bli intressant att se hur vi kan utveckla det. Alla idéer är naturligtvis välkomna! Alla lämnar vi våra spår & vi kan tillsammans jobba fram de goda avtrycken att lämna efter oss:

Och när jag nu halkade in på senaste kermiken kan jag ju visa nya blomvasen & blomfatet också, saker som jag ämnar ta med på påskutställningen på Korsholmen:

Och så en ljusstake & ett kryddkar som jag skall ha i nya köket:

För att återgå till samverkan hade jag ett härligt samtal med kreativa Karin T om vårt samarbetsprojekt, bl a med lampor med min Diabasfot & Karins konstnärliga skärmar. Planerade gemensamma utställningar osv. Idéerna saknas då inte! Och energin i kreativiteten blir på topp efter ett sådant samtal. Kan inte vänta med att sätta planerna i verket. Idag lär det inte hinnas med så mycket som man skulle önska, först en tur till sjukhuset, sen hämta golvet till sonens rum & sen fortsätta hänga upp hans tapeter. Började i gårkväll. Två våder på lika många timmar. Hm. Kanske tempot kan öka något nu. Lyckligtvis bara en vägg med denna krångliga tapet, enklare med övriga tre (inbillar jag mig..). Ha en bra dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback