Kundstyrd produktutveckling..

En dag kom det en äldre dam hit som undrade om jag kunde göra en silverring med liten Diabaspärla till henne. Reumatism hade gjort hennes fingrar knotiga, så ringen brhövde vara lite flexibel. Jag lovade att göra ett förslag, så skulle hon återkomma.
Jag gjorde denna öppna ring:
Hon tyckte om den, men ville ha den lite större och med lite större pärla, så jag gjorde nytt förslag:
Dessa ringarna gillade hon, men nu hade funderingarna gått vidare. Ringen skulle även fungera som ett hänge till ett halsband, när den inte satt på fingret. Helst utan att det var uppenbart att det var en ring som satt i halsbandet. Lite orolig var den lilla damen att jag skulle tycka att hon var besvärlig. Hur skulle jag kunna tycka det?! Hon var ju alldeles underbar, hade idéer & önskemål som hon funderat på länge & äntligen tog tag i, då är det väl klart att det skall vara så som man vill ha det. Dessutom hjälpte det ju mig att komma på nya roliga lösningar som jag förmodligen aldrig hade gjort annars. Nu gjorde jag en ring där jag borrade hål genom hela Diabaspärlan & satte en sprint genom, så pärlan rullar ner över fingret när man sätter på ringen & den blir lite flexibel:
Samtidigt är den snygg som hänge i en kedja:

SÅ kul med en nöjd kund efter några varv med förändringar & förbättringar! Jag gillar själv lösningen & tackar den lilla tanten för denna produktutveckling!
Ha nu en skön helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback