Vargar & Galerie Frida

Jaha, då har det blåsts nytt liv i vargdebatten..
Missförstå mig inte, naturligtvis tycker jag det är tragiskt med den unga tjejen som blev dödad på Kolmårdens djurpark i veckan. Men det förändrar inte min syn på vargen. Det var ju än en gång människan som försatt djuren i en onaturlig miljö i en onaturlig situation. Och sedan tycker människan att djuren skall klandras när det går fel. Nej, jag håller inte med. Jag kommer att fortsätta hylla våra hundars ursprung, den vackra vilda vargen.
Diskussionen kom upp när jag var på Galerie Frida idag & vi satte utställningen där. Diabasvargen finns med på utställningen. Glädjande var att galleristen, härliga Margarethe Petersen, var av samma åsikt som jag vad gäller våra vilda rovdjur och hon såg gärna Diabasvargen på utställningen. Margarethes man tyckte, med glimten i ögat, att vi skulle kalla den varulv & gruppera den tillsammans med Diabaskorsen, för att få lite spännande diskussioner bland gästerna..
Nu är utställningen färdig och i morgon förmiddag blir det pressvisning. Det är jag med mina smycken, Hans Hedlund med måleri & skulptur samt Anja Müller Petersen med måleri som ställer ut, allt på temat "Över stock och sten". Målningarna & skulpturerna är riktigt häftiga. Alla hälsas välkomna till Galerie Frida på vernissage 23/6 kl 14.00. GPS koordinater RT90: 6248535, 1420340   Hoppas få se många av er där!! Men först skall vi fira midsommar.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback