En bra dag!

Har haft en härlig dag med Max (sonen). Vi har varit ute med hästarna & hunden UTAN att det regnat på oss, gött!
Jag har jobbat i lilla verkstaden & blev överraskad av att Max kom ut & sa att han fixat lunch. Vilken lyx!
Måste bara visa hur han dekorerat tomat- och mozzarella salladen:
Nog bor det en liten konstnär i honom ;))
Förresten har jag kanske inte berättat att han faktiskt är en fena på att göra knivar & slidor. Riktigt duktig. Det är morfar som lärt upp honom, Max började vara med honom i verkstaden & kreta så fort han kunde hålla i en kniv.
Inte utan att man är stolt över den lille hantverkaren!
 
Jag har just gett upp för kvällen ute i verkstaden, nacken protesterar mot vidare arbete ikväll. Håller på med ett par armband som är ganska kul att göra. Och så har jag några örhängen & lite annat igång i tillverkning.
 
Måste visa några till av de handmålade hängena. Karin Thuressons målningar har lixom en ytterligare dimension från det ordinära, de blir magiskt vackra & levande.
Först en blombagge:
och här en Puktörneblåvinge på en liten dekorationssten som man kan ställa tex på skrivbordet om man vill känna naturen inpå sig när man sitter vid datorn & sliter sitt hår.. Eller, ja, det kanske är mest jag som har ett sådant förhållande till datorn?! Hur som helst är den väldigt vacker, fjärilen:
 
Nu väntar vi med spänning på avgörandet av konsttävlngen Årets Nässa. På söndag koras vinnaren. Spännande!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback