Stockholm

Vilken härlig semester vi haft!! Vi har haft tre fantastiska dagar i Stockhom i härligt sällskap av syster Åsa (välorganiserad reseleadare) med familj. Fredagen promenerade vi i staden i ösregn, lördagmorgon vaknade vi till smattrande regn mot hotellfönstren. Men sedan vände det & blev helt perfekt gött.
 
På lördagen fick jag meddelande med gratulationer för att jag då var med i Norra Skåne, Hall of fame. Tack!! Det var ju verkligen hedrande!
 
Nu har jag missat att fråga resesällskapet om jag får ha med dem på bild här, men det är väl ok när jag håller mig till väldigt snälla bilder?! Ok. Då blir det enklare att berätta lite om vad vi gjort.
 
Vi gav oss upp i SkyView, "bollarna" man sitter i & åker upp på utsidan av Globen där man får utsikt från 130 m höjd ut över Stockholm.
 
Här står sällskapet med Globen långt i bakgrunden med en "SkyView boll" på toppen
 
 
Här ser man tydligare hur det ser ut:
 
 
Man skall bara titta på utsikten, INTE fundera på vad som händer om något går snett..
 
Max högst upp på toppen av Globen, kolla in utsikten!
 
 
Vi var typiska turister, gick på muséum, åkte tunnelbana, gick på Gröna Lund där det på kvällen var kändistätt.
 
Här står Danni & stämmer sin gura:
 
och så har vi HEAT, där jag belv överraskad över sångaren. Hade ingen aning om att Erik Grönwall sjöng i bandet, men det har han tydligen gjort sedan år 2010.
 
 
Markolio studsade också förbi på scen:
 
 
Danni & Anders Timell i soffan:
 
 
Syrran, som ALLTID har tur i spel, var sugen på en påse Twist. Spelade EN gång på chokladhjulet & vann naturligtvis högvinst- 2 kg Twist. Då blir man såhär glad:
 
 
Missade att plåta Sandra, men hon är likadan. Fast hon ville ha mjölkchoklad, så hon valde att vinna 2 kg sådant i stället. Jo, det funkar så för dem. De lixom väljer vad de vill vinna & så gör de det. Jag bryr mig inte ens om att försöka längre. Men kom på att jag skall ha syrran till att inhandla en trisslott som vi kan skrapa ihop. Så kan hon bestämma att det skall bli en sådan som pytsar in en massa tusenlappar i månaden i en massa år, så kan vi ta hälften var av det. Det blir bra, så gör vi.
 
Idag har vi gått i Gamla Stan. Gick förbi rikstadshuset & Mats, Max, Ola, Jesper & Sandra poserar snällt på bron:
 
Mina små syskonbarn börjar bli stora. Min lille gosse också. Skumt. Fattar fortfarande inte hur det hänger ihop, eftersom vi ju inte på något sätt börjar bli gamla. Mysko med ekvationer som inte går ihop.
 
Vi tittade in i många små hantverksbutiker. Till slut hittade jag en där det kändes helt rätt. Bara genuint fint välgjort hantverk, trevlig & engagerad personal & mysig butik. Där visade jag smakprov på mitt & Karins hantverk med målade Diabashängen. Till min stora glädje var föreståndarinnan intresserad & vi skall diskutera vidare. Spännande!! Mer om detta om/när det blir något klart. Håll tummarna, det gör jag!!
 
Det är verkligen en vacker huvudstad vi har. Det har varit toppenskön avkoppling. Tackar resesällskapet för en superhelg. Tom tåget gick i tid, man blir ju alldeles förvånad ibland. "Vi är lite tidigare & gör därför 15 min uppehåll i Nässjö". Det ni, det trodde man inte man skulle få höra!
 
Medan vi varit iväg har mamma Ulla varit snäll & ryckt in & öppnat lilla verkstaden för besökare här hemma. Några kunder tog snälla Mia & Nic hand om i Svarta Bergen. Jag hoppas ni alla som hjälper till på olika sätt, även med djurpassningen & allt, vet hur tacksam jag är, TACK allihopa!!
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback