Soltecken & bordsben

Oj, vilken uppmärksamhet det blev efter vår vinst i konsttävlingen. Reportage i Sydöstran, BLT, Norra Skåne & Kristianstadsbladet. Och gratulationer som kommit från olika håll, tack, jätteroligt att ni gläds med oss!! Vi har tom fått en fin hyllningsdikt, TACK fam Retfalvi för den!!

Vi har fått nys om var vi kan få tag i lämpliga ekskivor till kommande bord & vi spånar på hur vi skall variera  borden. (Det blev ju nästan lite vitsigt, att vi spånar på eksivorna, ha, ha. Eller nej, det kanske mest bara är jag som är lite trött & lättroad..)
Kanske lite variationer på benet till bordet. Man kan göra en del som är polerad på Diabasen som sticker upp genom bordsskivan på någon modell. Kanske någon med hållare för värmeljus, eller att man gör en liten skål högst upp. Eller kanske en skiva att sätta varma grytor på? Osv, osv. Olika citat till glödritningen kan man ju också fundera på. När man börjar läsa Harry Martinsson hittar man vackra citat hela tiden.
 
Igår tog jag ett ryck med bokföringen, den har halkat efter lite när det varit mycket annat. Känns skönt för samvetet att jobba ikapp lite med de tråkiga bitarna också.
 
Ikväll skall jag pallra mig ut i lilla verkstaden & fortsätta med några fler hängen. 1600-tals marknaden närmar sig med stormsteg & dit vill jag ha lite nytt med mig som passar in. Har gjort en variant på ett soltecken med en Diabas som skall vara med där:
 
och så skall vi (Karin & jag) göra ett antal målade hängen också. Äppelblom i hjärtform kan väl passa bra, tex
 
Nähä, ut å jobba lite innan jag alldeles degar ihop här. Ha det bra!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback