På plats

Nu är min utställningstid på Glerie Frida slut & ikväll jag skall plocka hem det som är kvar av mina smycken därifrån. Några kommer dock att stanna kvar där, för visning i en monter.
 
Nu har vårt bord kommit på plats i vackra Holje Park. Såhär ser det ut där det nu står:
Det kändes häftigt att se det på plats i den vackra omgivningen.
 
Så har vi varit en sväng i Svarta Bergen, Hägghult & lagt till några målade hängen i min monter där. Slogs av hur mycket bilar där var på parkeringen när vi kom:
Häftigt att det är så välbesökt! För er som inte har varit där kan jag rekommendera ett besök. Ett friluftsmuséum där man inte längre bryter Diabas, men man visar hur det gick till & hur det såg ut. Området är rikt utsmyckat med stora konstverk i Diabas. Christer Bordings fantastiska krutgubbar är välkända:
Härliga restaurangansvariga Mia berättar om hur hon fått höra Krutgubbarna stå där & viska hemlighetsfullt till varandra när hon kommer in tidiga mornar för att förbereda inför dagens rusch.
Vi passade på att äta när vi ändå var där & det var mycket gott, som vanligt. Allt serveras med ett stort léende & en dos norrländsk humor & vänlighet, mitt i det göingska stenriket. Underbart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback