Lite avkoppling & mycket arbete

I helgen gick den årliga fiskefesten av stapeln i Gylsboda. Det var trevligt som alltid. En underbar blandning av olika nationaliteter. Goa konstnärinnan Mette lyser alltid upp med sina glada färger:
Det var en trevlig kväll där några av byns duktiga ungdomar hade fixat tipspromenad, bakat & donat. "Ungdomen av idag" hör man ofta att det klagas på, men här måste jag bara berömma hur duktiga & trevliga de är!!
 
Det var ett välbehövligt avbrott, för övrigt är det idel arbete. Fast det är ju kul det också, så klart.
 
Jag har knackat ett antal ljushållare & idag har jag bl a gjort klart ett nytt hänge:
 
Kantarellerna har kommit igång bra, så ni som inte varit ute & plockat kan jag tipsa om att det är dags. Vi plockade ca 3 liter på rundan igår, mums!!
 
Jag hittade en trevlig länk idag, där Norra Skåne har uppmärksammat Karins & mina alster:
http://www.nsk.se/article/20120709/NOJE/707099942/-/arets-nassla-till-lonsbodakonstnarer
 
Jag har nu sett en av de riktigt stooora tavlorna som kommer Karin att visa på 4 aug utställningen. Jag kan bara säga att den utställningen vill ni inte missa ;))

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback