4 Aug

Hej alla vänner!
 
Idag har det varit full fart från morgon till kväll. Det närmar ju sig den stora dagen..
 
 
 
Först en snabb morgonrunda med hund & hästar innan det var dags att sätta upp lite skyltar, städa av inne i transformatorn, plocka svarta vinbär & blåbär & koka lite sylt till frallorna som vi skall servera på vårt skogscafé,
 
 
bakat lite mera..
 
 
och nästan fått klart ett bord i Diabas/ek, en enklare variant som vi skall ha klar för visning på lördag. Så man kan se i stora drag hur vi tänker oss våra bord. Sen kan man variera dem i det oändliga efter önskemål.
 
Inser hur lyckligt lottad jag är. Man kan inte ha en bättre samarbetspartner än Karin Thuresson. Vi jobbar på med förberedelserna & det går som smort. Härliga Mette Aarre är också med på denna utställningen och det skall bli riktigt roligt att sätta den tillsammans.

Jag har pratat om dem förut. Gylsbodas fantastiska ungdomar. Världsbäst! Tänk er att lite halvstressat skynda på med städningen i transformatorn med tankarna på allt annat som skall göras klart, så kommer Mimmi förbi. "Hörde att ni skall ha skogscafé på lördag. Kan jag hjälpa till med något?" Bara sådär. Ni förstår så glad man blir!! Man blir ju alldeles rörd! Såhär i slutklämmen på sommarlovet ställer hon upp & hjälper oss i cafét & bakar äppelmuffins sådär alldeles frivilligt. Som man uppskattar en sådan gest! Och bilderna på affischen är tagna av en annan av de duktiga ungdomarna, Linnéa. TACK!!
 
Ikväll har vi haft möte med turistföreningen. Intressant med diskussioner om framtida visioner. Bolla idéer om hur vi skall lyfta fram Osby kommun för turisterna. Öka samarbetet, lyfta fram varandra.
Men nu får jag återgå till min lilla verkstad. På återhörande!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback